torsdag den 18. oktober 2012

Onsdag 17/10/12

Saa kommer der en lille opdatering. Jeg sidder paa arbejdet og skriver saa derfor ingen danske tegn men det er vel ogsaa forstaeelig nok. Grunden til at jeg skriver mens jeg er paa arbejde er at der simpelthen er for faa timer i doegnet i denne uge. Op kl 6 for at komme paa arbejde. For at naa bussen skal vi ud af huset kl 7 men for at vaere sikker paa baddet er ledigt skal jeg op lidt tidligere end maaske noedvendigt. Det tager cirka en time at komme ud til hvor jeg arbejder.

Jeg sidder stadig og arbejder paa min affaldskvaern. Der er en masse smaa vinkler paa det hele saa det er ikke helt saa nemt endda. Det skrider dog fremad. Fik lavet foedderne paa maskinen men sidst paa dagen fandt jeg endelig ud af hvordan man lavet dele i en assembly ved hjaelp at de dele man allerede har lavet og tilpasset. Men da var det ogsaa ved at vaere tid til at tage hjem.

Vi havde aftalt med Jesper at vi skulle ud at spise om aftenen og eftersom jeg arbejder til kl 1700 havde jeg en smule travlt. Ville lige hjem og skifte toej og aflevere min taske saa afsted det gik. Naaede at vaere hjemme i 15 min inden det var ud af doeren igen. Ikke meget tid til at skrive blog i saa bestemte mig til at skrive naeste dag istedet.

Vi moedtes foran The Howard. Det ligger dejlig naert til Bus interchange og tog stationen saa vi plejer at bruge det som samlingspunkt. Der var dog ikke tid til en lille fyraftensoel da vi skulle gaa et stykke efter maden. Jesper mente vi skulle proeve en indisk restaurant som han havde spist paa sidste gang han var herovre. Det var nu ikke den helt store oplevelse. Menu kortet var ikke til at forstaa, maden tog paent langt tid om at komme og smagte ikke helt saa staerkt som forventet. Det viste sig at de havde lavet milde varianter af alt der normalt skulle vaere staerkt. Jeg havde bestilt en medium staerk ret med lam og den var ret "lam" i smagen. Johan havde bestilt noget mildt eftersom han ikke havde lyst til at udfordre skaebnen men hans var aabenbart staerkere end forventet for hans cola forsvandt hurtigt... Mange af de indiske restauranter herovre kan ikke faa alkoholbevilling saa der var alkoholfri oel, sodavand eller en indisk speciallitet som mest af alt mindede om drikkeyoughurt. Da vi nu var paa udebane skulle jeg naturligvis proeve youghurten. Da vi havde spist og betalt var det tid til den fyraftensoel. Vi smuttede ned paa The Howard da dem fra Doncaster omraaedet skulle med toget hjem umiddelbart efter. Efter oellen var drukket tog Johan og jeg en taxa hjem.

Det viste sig at vaere svaerere end forventet da den foerste vi moedte 20meter fra The Howard ikke ville koere med os med mindre vi ringede at bestilte ham via taxafirmaets kontor. Vi synes det var noget pjat og spild af tid saa vi ville finde en anden. Lige bagved ham holdte der en anden taxa. Han havde ingen problemer med at samle os op. Han forklarede at han den foerste sikkert var ny for pga bystyrets regler saa maatte de ikke samle folk op paa gaden uden der var ringet efter dem. Han var nu ligeglad for det drejede sig om at koere penge hjem og hvorfor sige nej til nemme penge...

Da vi var kommet hjem snakkede vi lige 5 min med Jav og Ty inden vi alle smuttede i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar