tirsdag den 9. oktober 2012

Tirsdag 9/10/12

Først lidt dårlige nyheder. Jeg har lånt et kamera af min mor så jeg kunne tage lidt billeder til min blog for at gøre den lidt mere sexy men desværre fik hun ikke lige pakket kablet til at få billederne fra kameraet til computeren vedlagt. Jeg arbejder på at finde en løsning men indtil videre er der ingen billeder.
I dag skulle vi mødes på Sheffield Central Station. Efter lidt ventetid var vi alle samlet. 2 af dem fra Doncaster var forsinket pga busserne havde problemer. Målet for turen var Kelham Island Museum hvor man kunne se lidt om hvordan man arbejdede i stålindustrien i gamle dage. Nogle af attraktionerne er Englands største Bessemer smeltedigel samt en dampdrevet motor med 12000 hestekræfter. Altsammen meget spændende. Tilhørende museet er der også et bryggeri tilknyttet. Vi var derfor nødt til lige at kigge indenfor for at få hele museums oplevelsen med :) Vi prøvesmagte en pint af det lokale samt 3 af os prøvede lidt "pubgrub", i det her tilfælde en cheese burger. Der var bred enig om englænderne laver bedre øl end mad...

Resten af dagen brugte vi på at finde ud af busplaner for at kunne komme nemmest rundt i Sheffield samt om aftenen tog vi en tur til Mansfield for at se fodbold. Javs fætter spiller for de lokale hold så vi skulle selvfølgelig bakke op. Kampen mod Lincoln City endte desværre 0-0 efter Mansfield fik et mål underkendt for offside hvilket de lokale ikke var helt enige i... Mansfield spiller i Conference League hvilket er cirka 5 division.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar